Behöver hjälp med inköp samt förstå vad de olika formaten är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoligaTjejen:

Vad är det som är fel med TN?

Det ggustavsson säger.

Permalänk

Varför inte något sånt är? Då finns även pengar över till grafikkort, vilket du antagligen kommer att behöva

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2733362

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk

Tack för alla svar. Har dock fortfarande inte bestämt mig.
Tanken är att jag köper en 4k skärm "så länge" tills det kommer något vettigt alternativ med 21:9.
Så då vill jag inte lägga ut för mycket pengar nu.

Men grafikkort? Finns det tre versioner av Geforce GTX Titan X? MSI, ASUS, EVGA? Vilken är bäst?

Visa signatur

CPU: Core i9-9900K | GPU: ASUS GeForce ROG Strix RTX 2080 OC | Moderkort: Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS XTREME | Minnen: Corsair Dominator RGB DDR4 (4x16GB) 3200 Mhz | Kylare: Corsair Hydro H150i PRO | PSU: Corsair 850X | HD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 2TB | Chassi: Mitt bord (denna signatur är gammal nu)

Permalänk
Skrivet av RoligaTjejen:

Tack för alla svar. Har dock fortfarande inte bestämt mig.
Tanken är att jag köper en 4k skärm "så länge" tills det kommer något vettigt alternativ med 21:9.
Så då vill jag inte lägga ut för mycket pengar nu.

Men grafikkort? Finns det tre versioner av Geforce GTX Titan X? MSI, ASUS, EVGA? Vilken är bäst?

Får jag fråga vad du ska ha det till? Känns väldigt overkill

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Skrivet av bonafriss:

Får jag fråga vad du ska ha det till? Känns väldigt overkill

Om man skulle börja spel igen. Det lär väl hålla ett tag innan det blir utdaterad hårdvara?

Visa signatur

CPU: Core i9-9900K | GPU: ASUS GeForce ROG Strix RTX 2080 OC | Moderkort: Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS XTREME | Minnen: Corsair Dominator RGB DDR4 (4x16GB) 3200 Mhz | Kylare: Corsair Hydro H150i PRO | PSU: Corsair 850X | HD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 2TB | Chassi: Mitt bord (denna signatur är gammal nu)

Permalänk
Skrivet av RoligaTjejen:

Om man skulle börja spel igen. Det lär väl hålla ett tag innan det blir utdaterad hårdvara?

Ja det lär det förmodligen göra. I vilken upplösning ska du spela på? Ska du lira i 4K skulle nog ett Titan X behövs för att få acceptabelt fps

Visa signatur

CCNP R&S